Regulamin reklamacji firmy REP Tisk spol. s r.o.

dla kupujących – przedsiębiorców REP Tisk spol. s.r.o. z siedzibą w Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, numer identyfikacyjny: 190 10 672, firma zarejestrowana w czeskim rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Krajski w Ostrawie, dział C, pozycja 693 (zwana dalej „Sprzedawcą“) na sprzedaż fotokalendarzy, fotoksiążek, produktów promocyjnych dla firm i innego towaru za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem internetowym www.reptisk.cz. Dane kontaktowe: REP Tisk spol. s r.o. z siedzibą w Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník Nr identyfikacyjny [REGON]: 190 10 672 tel. 581114410 e-mail: tisk@reptisk.cz

1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1.1. Niniejszy dokument określa obowiązujące podczas składania reklamacji zasady i zawiera informacje dotyczące warunków reklamacji, które Sprzedawca stosuje zgodnie z ustawą nr 89/2012 Sb. [odp. pol. Dz.U.], kodeks cywilny.
1.2. Kupujący jest przedsiębiorca, który zawiera ze Sprzedawcą umowę kupna-sprzedaży na podstawie Warunków handlowych (zwany dalej „Kupującym“). Kupujący akceptuje i rozumie Regulamin reklamacji, z którym zapoznał się przed zawarciem umowy lub przed zamówieniem towaru. Jako akceptację Regulaminu reklamacji traktuje się zawarcie umowy kupna-sprzedaży (lub umowy o dzieło).
1.3. Niniejszy regulamin reklamacji dotyczy wyłącznie kupujących będących przedsiębiorcami, tj. zawierających umowę kupna-sprzedaży ze Sprzedawcą w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, zarobkowej lub podobnej działalności.
1.4. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że ma obowiązek współpracować ze Sprzedawcą w niezbędnym zakresie dla potrzeb realizacji procedur reklamacji, w szczególności zaś dla potrzeb prawidłowego zgłoszenia reklamacji . W razie niezastosowania się do tej zasady, niektóre terminy mogą zostać przedłużone o czas, w którym Kupujący nie zapewnił wymaganej współpracy.

2. WARUNKI REKLAMACJI

2.1. Reklamacje można składać za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego online pod adresem http://www.reptisk.cz/reklamace, a ponadto za pośrednictwem e-maila na adres tisk@reptisk.cz lub osobiście bądź listownie w siedzibie REP Tisk spol. s.r.o., Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník lub w dowolnej siedzibie Sprzedawcy, przy czym z uwagi na najszybsze rozpatrzenie reklamacji zdecydowanie rekomendujemy formę elektroniczną.
2.2. Reklamacja musi zostać złożona bez zbędnej zwłoki po wykryciu wady. Zalecamy, aby wszelkie widoczne wady druku, zarysowania, zabrudzenia itp. były reklamowane natychmiast po otrzymaniu towaru, w przeciwnym razie bowiem Kupujący daje Sprzedawcy możliwość dowiedzenia braku niezgodności towaru z umową kupna-sprzedaży. Kupujący jest zobowiązany do tego, by niezwłocznie po osobistym odbiorze od Sprzedawcy lub od przewoźnika sprawdzić otrzymany towar, jego kompletność i nienaruszalność opakowania, w przypadku odbioru od przewoźnika ma obowiązek należycie i starannie sprawdzić stan przesyłki (w szczególności ilość opakowań, ewentualne naruszenia i uszkodzenia) zgodnie z listem przewozowym. Kupujący powinien również sprawdzić kompletność towaru i upewnić się, czy opakowanie zawiera wszystkie wymagane elementy.
2.3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe po przejściu ryzyka uszkodzenia towaru, a także przez przypadkowe zdarzenie czy w wyniku działań Kupującego lub innych osób bądź wskutek użycia towaru niezgodnie z jego właściwościami technicznymi oraz zaleceniami Sprzedawcy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w szczególności za szkody spowodowane:
2.3.1. w wyniku mechanicznego uszkodzenia towaru przez Kupującego lub osoby trzecie,
2.3.2. w wyniku niewłaściwej obsługi lub zaniedbań związanych z pielęgnacją towaru,
2.3.3. w wyniku uszkodzenia spowodowanego nadmiernym obciążeniem lub użytkowaniem niezgodnym z zaleceniami bądź ogólnymi zasadami,
2.3.4. w produktach, które zostały zmodyfikowane przez Kupującego (malowanie, gięcie itp.), jeżeli wada powstała w wyniku takiej modyfikacji,
2.3.5. w wyniku uszkodzenia powstałego wskutek działania żywiołów lub siły wyższej.
2.4. Jeżeli produkt posiada możliwą do usunięcia wadę, Kupujący może zażądać jej usunięcia, uzupełnienia braków lub stosownego obniżenia ceny. Jeżeli wada jest nieusuwalna, a produkt nie może być z jej powodu właściwie użytkowany, Kupujący może odstąpić od umowy lub żądać stosownego obniżenia ceny.
2.5. Reklamacja, w tym usunięcie wady, zostanie zrealizowana w stosownym terminie. Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca o zakończeniu procedur reklamacyjnych powiadomi Kupującego telefonicznie, SMS-em lub e-mailem na adres podany przy zgłoszeniu.
2.6. Jeżeli Kupujący nie zgłosi prawidłowo reklamacji stosownie do powyższych warunków i w terminie określonym przez warunki handlowe,. Sprzedawca ma prawo odrzucić roszczenie jako nieuzasadnione.
2.7. Kupujący jest zobowiązany do odbioru naprawionego lub nowo wykonanego towaru bez zbędnej zwłoki, przy czym nie później niż w terminie 30 dni od dnia, w którym został poinformowany o finalizacji reklamacji. Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru ze sfinalizowanej reklamacji w terminie 3 miesięcy od daty poinformowania go o załatwieniu sprawy, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do sprzedaży towaru, przy czym uzyskane w ten sposób środki ma on prawo przeznaczyć na uiszczenie opłaty magazynowej.
2.8. W trakcie postępowania reklamacyjnego Sprzedawca komunikuje się z Kupującym głównie za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz podanego w reklamacji numeru telefonu.
2.9. Kupującemu nie przysługuje zwrot kosztów poniesionych w związku ze złożeniem reklamacji.

3. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

3.1. Niniejszy Regulamin reklamacji obowiązuje od 1. 10. 2022 i zastępuje poprzednie regulaminy reklamacji.
3.2. Niniejszy regulamin reklamacji jest dostępny w siedzibie i zakładzie dostawcy (REP Tisk spol. s.r.o., Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník) lub online na stronie http://www.reptisk.cz/reklamacni-rad.