WARUNKI HANDLOWE
firma handlowa REP Tisk spol. s r.o., z siedzibą ul. Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, numer identyfikacyjny: 190 10 672, firma wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przy Sądzie Krajskim w Ostrawie pod sygn. akt 693 (zwana dalej „Sprzedawcą“), w zakresie sprzedaży fotokalendarzy, fotoksiążek, produktów promocyjnych dla firm i innego towaru za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem www.reptisk.cz (zw. dalej „stroną internetową“). Dane kontaktowe: REP Tisk spol. s r.o. z siedzibą w Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník Nr identyfikacyjny [REGON]: 190 10 672 tel. 581 114 410 e-mail: tisk@reptisk.cz
1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1.1. Niniejsze warunki handlowe (zwane dalej „Warunkami handlowymi“)
regulują, stosownie do przepisów § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Sb. [odp.
pol. Dz.U.], kodeks cywilny z późniejszymi zmianami (zw. dalej „kodeksem
cywilnym“), wzajemne prawa i obowiązki stron powstałe w związku z umową
kupna-sprzedaży lub na podstawie umowy kupna-sprzedaży (zwanej dalej „Umową
kupna-sprzedaży“) zawartej pomiędzy Sprzedawcą a inną osobą fizyczną lub
prawną (zwaną dalej „Kupującym“) za pośrednictwem sklepu internetowego
Sprzedawcy. Sklep internetowy jest prowadzony przez Sprzedawcę na stronie
internetowej za pomocą interfejsu internetowego (zwanego dalej „Interfejsem
sklepu internetowego“).
1.2. Warunki handlowe mają zastosowanie w przypadku, gdy osoba która zamierza
nabyć od Sprzedawcy towar, jest przedsiębiorcą lub konsumentem.
1.3. Przepisy odmienne od Warunków handlowych mogą zostać uzgodnione w
Umowie kupna-sprzedaży. Odmienne przepisy zawarte w Umowie kupna-sprzedaży
mają pierwszeństwo przed przepisami Warunków handlowych.
1.4. Przepisy Warunków handlowych stanowią integralny element Umowy
kupna-sprzedaży. Umowa kupna-sprzedaży i Warunki handlowe zostały
sporządzone w języku polskim. Umowę kupna-sprzedaży można zawrzeć w
języku polskim.
1.5. Treść Warunków handlowych Sprzedawca może zmieniać i uzupełniać.
Przepis ten nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe przez czas
obowiązywania poprzedniej wersji warunków handlowych. Sprzedawca powiadomi
o każdej zmianie Warunków handlowych poprzez jej opublikowanie na Stronie
internetowej lub w inny odpowiedni sposób na co najmniej 14 dni przed
proponowaną datą wejścia w życie zmiany, przy czym Kupujący (jeżeli dana
zmiana Warunków handlowych dotyczy jego Umowy kupna-sprzedaży) ma prawo do
tego, by odrzucić takie zmiany Warunków handlowych przed ich wejściem w
życie i z tego powodu wypowiedzieć umowę. Jeżeli Kupujący nie powiadomi w
formie pisemnej o braku zgody na proponowaną zmianę przed datą wejścia w
życie tejże, przyjmuje się, że zaakceptował on proponowaną zmianę.
2. KONTO UŻYTKOWNIKA
2.1. Na podstawie rejestracji Kupującego dokonanej na stronie internetowej,
Kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Kupujący
może zamówić towar ze swojego interfejsu użytkownika (zwanego dalej
„kontem użytkownika“). Kupujący może również zamówić towar bez
rejestracji bezpośrednio z poziomu interfejsu sklepu internetowego.
2.2. Podczas rejestracji na stronie internetowej oraz przy zamawianiu towaru
Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i prawdziwych informacji.
W przypadku ich zmiany, Kupujący ma obowiązek, by aktualizować dane podane na
koncie użytkownika. Informacje podane przez Kupującego na koncie użytkownika
oraz podczas zamawiania towaru są traktowane przez Sprzedawcę jako
prawidłowe, kompletne i aktualne.
2.3. Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika
i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności w zakresie
informacji niezbędnych dla uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika.
2.4. Kupujący nie ma prawa do tego, by udostępniać swoje konto użytkownika
dla potrzeb osób trzecich.
2.5. Sprzedawca może usunąć konto użytkownika, zwłaszcza w przypadku gdy
Kupujący nie korzysta z niego przez czas dłuższy niż 18 miesięcy czy w
przypadku gdy Kupujący naruszy swoje obowiązki wynikające z Umowy
kupna-sprzedaży (w tym z niniejszych Warunków handlowych).
3. ZAWARCIE UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY
3.1. Wszystkie prezentowane opisy towaru umieszczone w interfejsie
internetowym sklepu mają charakter informacyjny i Sprzedawca nie ma obowiązku
zawierania Umowy kupna-sprzedaży dotyczącej tych towarów. Przepisy art. 1732
§ 2 kodeksu cywilnego nie mają zastosowania.
3.2. Interfejs internetowy sklepu zawiera informacje o towarze, w tym
o cenach poszczególnych produktów oraz o kosztach zwrotu towaru, jeśli
towar z uwagi na swój charakter nie może zostać zwrócony w sposób
standardowy pocztą. Ceny towaru podano przy uwzględnieniu podatku VAT
i wszystkimi powiązanych opłat. Ceny towaru obowiązują tak długo, jak
długo są one wyświetlane w ramach interfejsu internetowego sklepu. Przepis
ten nie ogranicza możliwości zawarcia przez Sprzedawcę Umowy kupna-sprzedaży
na podstawie indywidualnie uzgodnionych warunków.
3.3. W przypadku podania ceny, która ma oczywiste znamiona błędu pisarskiego
lub liczbowego, cena ta nie jest wiążąca i umowa nie zostaje zawarta.
3.4. Interfejs internetowy sklepu zawiera również informacje o kosztach
związanych z pakowaniem oraz dostawą towaru. Określone w interfejsie
internetowym sklepu informacje na temat kosztów związanych z pakowaniem
i dostawą towaru obowiązują jedynie w przypadku gdy towar jest dostarczany
na terenie Polski.
3.5. Aby zamówić towar, Kupujący wypełnia formularz zamówienia w
interfejsie internetowym sklepu. Formularz zamówienia zawiera w szczególności
informacje o:
3.5.1. zamawianym towarze (zamawiany towar Kupujący „umieszcza” w
elektronicznym koszyku internetowego interfejsu sklepu),
3.5.2. sposobie płatności za kupowany towar, szczegóły dotyczące
wymaganego sposobu dostawy zamówionego towaru oraz
3.5.3. informacje o kosztach związanych z dostawą towaru (zwanych dalej
łącznie „Zamówieniem“).
3.6. Przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy, Kupujący ma prawo sprawdzić
i zmienić dane wprowadzone do Zamówienia, co obejmuje możliwość ustalenie
i poprawienia przez Kupującego błędów powstałych podczas wprowadzania
informacji w ramach Zamówienia. Kupujący przesyła Zamówienie do Sprzedawcy
klikając przycisk „Zamów i zapłać“. Dane podane w Zamówieniu są
traktowane przez Sprzedawcę jako prawidłowe. Sprzedawca potwierdza Kupującemu
otrzymanie Zamówienia niezwłocznie po zaistnieniu tego faktu – za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Kupującego podany w koncie
użytkownika lub w zamówieniu (zw. dalej „adresem e-mail Kupującego“).
3.7. W zależności od charakteru Zamówienia (ilość towaru, wysokość ceny
zakupu, szacunkowe koszty wysyłki), Sprzedawca ma zawsze prawo zażądać od
Kupującego dodatkowego potwierdzenia złożenia Zamówienia (np. w formie
pisemnej lub telefonicznie).
3.8. Stosunek umowny pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym powstaje z chwilą
doręczenia przyjęcia Zamówienia (akceptacji), które jest wysyłane przez
Sprzedawcę do Kupującego pocztą elektroniczną, na adres poczty
elektronicznej Kupującego podany w Zamówieniu, chyba że Sprzedawca
najpóźniej w ciągu pięciu dni roboczych poinformuje Kupującego, że nie
jest w stanie zrealizować Zamówienia, w szczególności z uwagi na zdolności
produkcyjne i wydajność. W opisanej powyżej sytuacji Zamówienie uważa się
za odrzucone.
3.9. Sprzedawca wyda Kupującemu potwierdzenie zawartej umowy w stosownym
terminie po jej zawarciu, przy czym nie później niż w chwili dostawy
towaru.
3.10. Kupujący wyraża zgodę na wykorzystanie podczas zawierania Umowy
kupna-sprzedaży środków komunikacji zdalnej. Koszty poniesione przez
Kupującego przy korzystaniu ze środków komunikacji zdalnej w związku
z zawarciem Umowy kupna-sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty
połączeń telefonicznych) ponosi sam Kupujący, przy czym koszty te nie
odbiegają w żaden sposób od stawki podstawowej.
3.11. Kupujący wyraża zgodę na to, by Sprzedawca dla potrzeb komunikacji
z nim korzystał z automatycznego systemu telekomunikacyjnego lub faksu. W
związku z tą procedurą Kupujący nie ponosi żadnych kosztów.
3.12. Składając Zamówienie zgodnie z niniejszym artykułem Warunków
handlowych, Kupujący oświadcza, że realizacja danego Zamówienia nie będzie
naruszać praw autorskich ani też innych praw osób trzecich, tj. że Kupujący
posiada wszelkie niezbędne prawa do dostarczonych materiałów oraz zgodę
osób fotografowanych lub właścicieli sfotografowanych przedmiotów. Kupujący
ponosi pełną odpowiedzialność za skutki naruszenia ww. praw, jak również
za wszelkie szkody oraz krzywdy, które Sprzedawca poniesie wskutek naruszenia
praw osób trzecich.
3.13. Kupujący wysyłając Zamówienie udziela Sprzedawcy prawa do
wykorzystania dostarczonych materiałów (zdjęć, grafik itp.) w celu
realizacji umowy, czyli przygotowania towaru. W tych samych celach Sprzedawca
jest uprawniony do zmodyfikowania materiałów, tak aby Zamówienie mogło
zostać zrealizowane.
3.14. Sprzedawca po dostarczeniu towaru nie będzie przechowywał ani wysyłał
Kupującemu żadnych danych cyfrowych, zapisów czy innych elementów.
3.15. Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia wszystkich przesłanych danych
i grafik pod kątem tego, czy spełniają one wymagania dotyczące wykonania
towaru. Termin dostawy towaru zaczyna być liczony dopiero po dostarczeniu przez
Kupującego wolnych od wad materiałów. Za ewentualne błędy lub wady (w
szczególności literówki w tekście lub niskiej jakości zdjęcia) odpowiada
wyłącznie Kupujący, Sprzedawca nie jest przy tym zobowiązany do sprawdzania
dostarczonych danych i grafik ani też do informowania Kupującego o wykrytych
błędach czy wadach.
3.16. Sprzedawca informuje Kupującego, że towar (w szczególności drukowane
materiały) może wykazywać niewielkie różnice kolorystyczne lub graficzne
wynikające ze specjalnych krojów pisma, odstępów między wierszami lub
parametrów technicznych, które muszą zawierać przesyłane dane bądź
grafiki. Takich odchyleń nie uważa się za wadę.
4. CENA TOWARU I WARUNKI PŁATNOŚCI
4.1. Kwotę ceny towaru oraz wszelkich kosztów związanych z dostarczeniem
towaru na podstawie Umowy kupn-sprzedaży Kupujący może zapłacić Sprzedawcy
w następujący sposób:
4.1.1. w gotówce w siedzibie Sprzedawcy;
4.1.2. za pobraniem w miejscu wskazanym przez Kupującego w Zamówieniu;
4.1.3. przelewem bankowym eliksir na rachunek Sprzedawcy;
4.1.4. bezgotówkowo poprzez płatność akceptowaną kartą płatniczą;
4.1.5. jeśli strony uzgodnią to jednoznacznie między sobą, Sprzedawca może
również umożliwić płatność za zakup przelewem na rachunek Sprzedawcy w
oparciu o fakturę. O ile nie uzgodniono inaczej, faktura jest płatna w
ciągu 14 dni.
4.2. Wraz z ceną sprzedaży, Kupujący ma obowiązek zapłacić Sprzedawcy
także określone koszty związane z pakowaniem i dostawą towaru. O ile nie
określono jednoznacznie inaczej, cena sprzedaży obejmuje także koszty
związane z dostawą towaru.
4.3. Sprzedawca ma prawo zażądać od Kupującego wpłaty zadatku, nawet w
wysokości pełnej ceny sprzedaży.
4.4. W przypadku płatności przelewem na rachunek Sprzedawcy, Kupujący jest
zobowiązany podać określony symbol zmienny płatności. W przypadku
płatności bezgotówkowej, zobowiązanie Kupującego do zapłacenia ceny
sprzedaży zostaje zrealizowane z chwilą zaksięgowania odpowiedniej kwoty na
rachunku Sprzedawcy.
4.5. Ewentualne rabaty cenowe zaoferowane Kupującemu przez Sprzedawcę nie
sumują się.
4.6. Jeżeli jest to zwyczajowo przyjęte w stosunkach handlowych lub jeśli
wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Sprzedawca wystawi
Kupującemu dokument podatkowy – fakturę – z tytułu płatności
dokonanych na podstawie Umowy kupna-sprzedaży. Sprzedawca jest płatnikiem
podatku od towarów i usług. Dokument podatkowy – faktura – wystawiany
jest przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego po uiszczeniu kwoty ceny towaru
i wysyłany w formie elektronicznej na podany w Zamówieniu adres elektroniczny
Kupującego.
4.7. Zgodnie z ustawą o ewidencji sprzedaży, Sprzedawca ma obowiązek
wydać Kupującemu paragon. Jednocześnie jest on zobowiązany do
zarejestrowania otrzymanej wpłaty u organu podatkowego w formie on-line; w
przypadku awarii technicznej najpóźniej w ciągu 48 godzin.
4.8. Dla sytuacji gdy Kupujący jest przedsiębiorcą, strony ustaliły, że w
przypadku zalegania przez Kupującego z jakąkolwiek płatnością lub jej
częścią na rzecz Sprzedawcy:
4.8.1. Sprzedawca jest uprawniony zażądać od Kupującego zapłaty kary
umownej w wysokości 0,1% całkowitej ceny zamówionego towaru za każdy dzień
zwłoki do dnia zapłaty włącznie;
4.8.2. Sprzedawca wysyła e-mailem Kupującemu 3 upomnienia dotyczące braku
zapłaty. Przy trzecim wysłanym upomnieniu Sprzedawca ma prawo zażądać od
Kupującego zapłaty kary umownej w wysokości 300 CZK; kara umowna jest
płatna w terminie 15 dni od otrzymania wezwania do zapłaty. Zapłata kary
umownej nie wyklucza prawa do dochodzenia roszczeń odszkodowawczych.
5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY
5.1. Ta część warunków dotyczy wyłącznie Kupujących będących
konsumentami, tj. zawierających umowę poza ramami swojej działalności
gospodarczej lub zarobkowej. Kupujący będący przedsiębiorcami nie mają
prawa do odstąpienia od umowy na podstawie niniejszej części warunków.
5.2. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że towar nie jest dostępny na
magazynie, jest on wykonywany na zamówienie w oparciu o konkretne Zamówienie
Kupującego. Ponadto Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie
z przepisami § 1837 kodeksu cywilnego, od umowy o dostawę towaru
wytworzonego na podstawie Zamówienia Kupującego lub towaru dostosowanego do
jego indywidualnych potrzeb nie można odstąpić.
5.3. O ile nie jest to przypadek, o którym mowa w art. 5.1 Warunków
handlowych lub inny przypadek wykluczający odstąpienie od Umowy
kupna-sprzedaży, Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy kupna-sprzedaży w
ciągu czternastu (14) dni od otrzymania towaru, zgodnie z przepisem §
1829 ust. 1 kodeksu cywilnego, w sytuacji gdy przedmiotem Umowy
kupna-sprzedaży jest kilka rodzajów towaru lub dostawa kilku partii, termin
zaczyna być liczony od daty otrzymania ostatniej dostawy towaru. Odstąpienie
od Umowy kupna-sprzedaży musi zostać przesłane do Sprzedawcy w terminie,
który określa poprzednie zdanie. Kupujący może odstąpić od umowy na mocy
każdego jednoznacznego oświadczenia złożonego w tym zakresie Sprzedawcy.
Kupujący oświadczenie o odstąpieniu od Umowy kupna-sprzedaży może wysłać
m.in. na adres siedziby Sprzedawcy lub na adres e-mail Sprzedawcy. W celu
odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży Kupujący może skorzystać z formularza
stanowiącego załącznik do niniejszych Warunków handlowych.
5.4. W przypadku odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży zgodnie z art.
5.2 Warunków handlowych, Umowa kupna-sprzedaży zostaje anulowana od
początku. Towar musi zostać zwrócony przez Kupującego do Sprzedawcy w
terminie czternastu (14) dni od dnia doręczenia Sprzedawcy odstąpienia od
Umowy kupna-sprzedaży. Jeśli Kupujący odstąpi od Umowy kupna-sprzedaży,
Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy, nawet jeżeli towar ze
względu na swój charakter nie może zostać zwrócony w sposób standardowy
pocztą.
5.5. W przypadku odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży zgodnie z art.
5.2 Warunków sprzedaży, Sprzedawca zwraca otrzymane od Kupującego pieniądze
w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia Kupującego od Umowy
kupna-sprzedaży w taki sam sposób, w jaki Sprzedawca otrzymał je od
Kupującego, lub w sposób uzgodniony pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym.
Sprzedawca ma również prawo do zwrotu środków przekazanych przez Kupującego
już przy zwrocie towaru przez Kupującego lub w inny sposób, pod warunkiem,
że Kupujący wyrazi na to zgodę i Kupujący nie poniesie w związku z tym
dodatkowych kosztów. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy
kupna-sprzedaży, Sprzedawca nie ma obowiązku zwracać Kupującemu otrzymanych
środków pieniężnych do czasu zwrócenia przez Kupującego towaru Sprzedawcy
lub do czasu dowiedzenia przez Kupującego, że wysłał towar do Sprzedawcy.
5.6. Jeśli wartość towaru uległa obniżeniu wskutek tego że Kupujący
postępował z towarem w sposób inny niż konieczny do zapoznania się przez
niego z charakterem, cechami lub funkcjonalnością towaru, Sprzedawcy
przysługuje prawo do zwrotu kosztów za uszkodzenie towaru. W takim przypadku
Sprzedawca jest uprawniony do jednostronnej kompensaty kosztu szkody w
odniesieniu do należności związanej ze zwrotem środków za zwracany
towar.
5.7. Jeżeli Kupujący wraz z towarem otrzymuje upominek, umowa darowizny
pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym jest zawierana z zastrzeżeniem, że w
przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy kupna-sprzedaży, umowa
darowizny w odniesieniu do przedmiotowego upominku przestaje obowiązywać, a
Kupujący jest zobowiązany do tego, by wraz z towarem zwrócić Sprzedawcy
także upominek.
5.8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy
kupna-sprzedaży, w przypadku gdy zamówiony towar nie znajduje się na stanie
magazynowym ani nie zostanie przyjęty na magazyn w ciągu 14 dni od zawarcia
Umowy kupna-sprzedaży.
6. TRANSPORT I DOSTAWA TOWARU
6.1. Terminy produkcji podane na stronie internetowej mają charakter
informacyjny i mogą zostać wydłużone maksymalnie o tydzień, zwłaszcza
z uwagi na charakter towaru i możliwości Sprzedawcy.
6.2. Jeżeli sposób dostawy uzgodniono na podstawie specjalnego życzenia
Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane
z danym sposobem transportu.
6.3. Jeżeli Sprzedawca zgodnie z Umową kupna-sprzedaży ma obowiązek
dostarczenia towaru na miejsce określone przez Kupującego w Zamówieniu, to
Kupujący ma obowiązek odebrać towar z chwilą jego dostawy.
6.4. W przypadku gdy z powodów leżących po stronie Kupującego towar musi
być dostarczany powtórnie lub w sposób inny, niż podano w Zamówieniu,
Kupujący ma obowiązek zapłacenia kosztów związanych z powtórnym
doręczeniem towaru, ewent. kosztów związanych z innym sposobem
doręczania.
6.5. Jeżeli Kupujący jest konsumentem, Sprzedawca zaleca mu, aby po
otrzymaniu towaru od przewoźnika sprawdził, czy opakowanie towaru jest
nienaruszone, zaś w przypadku stwierdzenia wad, by niezwłocznie powiadomił
o tym fakcie przewoźnika. W razie stwierdzenia naruszenia opakowania,
Kupujący może nie przyjąć przesyłki od przewoźnika.
6.6. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, to ma on obowiązek sprawdzić
stan przesyłki przy odbiorze. W przypadku uszkodzenia przesyłki lub innej
widocznej wady może odmówić przyjęcia przesyłki lub sporządzić
z przewoźnikiem protokół odbioru towaru z zastrzeżeniem. Wady ukryte
Kupujący jest zobowiązany zgłosić niezwłocznie po ich wykryciu.
Kupujący – przedsiębiorca, jest również zobowiązany do tego, by po
otrzymaniu od przewoźnika przesyłki porównać jej zawartość z listem
przewozowym. W przypadku gdy dostarczony towar nie odpowiada Zamówieniu,
Kupujący – przedsiębiorca powiadamia o tym fakcie Sprzedawcę (istnieje
możliwość powiadomienia e-mailem), przesyła przy tym zdjęcia dokumentujące
wadę i oczekuje na instrukcje Sprzedawcy co do dalszych procedur
reklamacyjnych.
6.7. Inne prawa i obowiązki stron w zakresie przewozu towaru mogą być
regulowane przez specjalne warunki dostawy Sprzedawcy, o ile zostały przez
niego wydane.
6.8. Żaden z terminów dostawy określonych przez Sprzedawcę w Umowie
kupna-sprzedaży lub w ramach innej formy komunikacji z Kupującym nie jest
terminem ustalonym. Ustalony termin musi być wyraźnie określony jako taki
przez Sprzedawcę i uzgodniony z Kupującym.
6.9. Sprzedawca odpowiada jedynie za terminową wysyłkę towaru
(z uwzględnieniem art. 6.1 Warunków handlowych), nie zaś za terminową
dostawę przez przewoźnika.
7. PRAWA Z TYTUŁU WADLIWEJ REALIZACJI ZAMÓWIENIA
7.1. Prawa i obowiązki Stron umowy w zakresie praw wynikających
z wadliwej realizacji Zamówienia regulują odpowiednie ogólnie obowiązujące
przepisy (w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, a w przypadku konsumenta
przepisy ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów, z późniejszymi
zmianami).
7.2. Sprzedawca gwarantuje Kupującemu, że towar w momencie odbioru jest wolny
od wad. Jeżeli Kupujący jest konsumentem, Sprzedawca gwarantuje Kupującemu w
szczególności że towar:
7.2.1. odpowiada uzgodnionemu opisowi, typowi i ilości, jak również
jakości, funkcjonalności, kompatybilności, interoperacyjności i innym
uzgodnionym cechom,
7.2.2. nadaje się do celu, do którego Kupujący go potrzebuje i na który
Sprzedawca wyraził zgodę,
7.2.3. jest dostarczany z uzgodnionymi akcesoriami i instrukcją obsługi, w
tym instrukcją montażu bądź instalacji.
7.3. Sprzedawca gwarantuje Kupującemu będącemu konsumentem, że oprócz
uzgodnionych właściwości:
7.3.1. towar nadaje się do celu, do którego produkt tego rodzaju jest
standardowo używany, także przy uwzględnieniu praw osób trzecich, przepisów
prawa, norm technicznych lub kodeksów postępowania w danej branży, jeśli
brak jest norm technicznych,
7.3.2. towar odpowiada pod względem ilości, jakości i innych cech, w tym
trwałości, funkcjonalności, kompatybilności i bezpieczeństwa, standardowym
cechom produktu tego samego rodzaju, których Kupujący może racjonalnie
oczekiwać, także przy uwzględnieniu publicznych deklaracji Sprzedawcy lub
innego podmiotu w ramach tego samego łańcucha umownego, złożonych w
szczególności poprzez reklamę lub oznakowanie,
7.3.3. produkt jest dostarczany wraz z akcesoriami, w tym z opakowaniem,
instrukcją montażu i innymi instrukcjami użytkowania, których Kupujący
może racjonalnie oczekiwać; oraz
7.3.4. produkt odpowiada pod względem jakości lub wykonania próbce bądź
wzorowi dostarczonemu Kupującemu przez Sprzedawcę przed zawarciem umowy.
7.4. Kupujący jest zobowiązany dostarczyć Sprzedawcy dokumenty – dane do
druku, które są zgodne z normą ISO12647 (więcej tutaj: https://www.reptisk.cz/…ve-podklady/).
Jeżeli Kupujący tego nie uczyni, to przyjmuje on do wiadomości, że
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady wynikające z dostarczenia
dokumentów niezgodnych z normą – danych do druku oraz że dokumenty
niezgodne z normą mogą powodować w szczególności odchylenia kolorystyczne
i jakościowe.
7.5. Przepisy podane w art. 7.2 i 7.3 Warunków handlowych nie mają
zastosowania w przypadku towaru sprzedawanego po niższej cenie w odniesieniu do
wady, dla której uzgodniono niższą cenę, w odniesieniu do zużycia towaru
spowodowanego jego normalnym użytkowaniem, w przypadku towaru używanego, w
odniesieniu do wady odpowiadającej stopniowi zużycia lub eksploatacji, jaki
towar miał w chwili odbioru przez Kupującego, lub jeżeli wynika to
z właściwości towaru.
7.6. Jeżeli Kupujący jest konsumentem, w sytuacji gdy wada ujawni się przed
upływem roku od otrzymania towaru, towar uważa się za wadliwy w chwili
otrzymania, chyba że wyklucza to charakter produktu lub wady. Podany termin nie
biegnie przez czas, w którym Kupujący nie może korzystać z towaru, o ile w
sposób uzasadniony reklamował wadę. Kupujący – konsument może
reklamować wadę, która ujawni się w produkcie w ciągu dwóch lat od jego
otrzymania.
7.7. Kupującemu nie przysługują prawa z tytułu wadliwej realizacji
Zamówienia, jeżeli to on spowodował wadę.
7.8. Kupujący roszczenia z tytułu wadliwej realizacji Zamówienia zgłasza
na adres zakładu Sprzedawcy, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji w
odniesieniu do asortymentu sprzedawanego towaru, ewentualnie także w siedzibie
lub miejscu prowadzenia działalności Sprzedawcy.
7.9. Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty pozostałej ceny sprzedaży
ani jakiejkolwiek jej części, dopóki Sprzedawca nie wypełni swoich
zobowiązań wynikających z tytułu wadliwej realizacji.
7.10. Pozostałe prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością
Sprzedawcy za wady mogą być regulowane przez regulamin reklamacyjny
Sprzedawcy, który Sprzedawca wydał zarówno dla kupujących – konsumentów,
jak i kupujących – przedsiębiorców.
8. INNE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON UMOWY
8.1. Kupujący nabywa prawo własności do towaru poprzez zapłatę jego
pełnej ceny.
8.2. Sprzedawca nie podlega w stosunku do Kupującego żadnym kodeksom
postępowania w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e kodeksu cywilnego.
8.3. Reklamacje konsumenckie rozpatrywane są przez Sprzedawcę za
pośrednictwem adresu elektronicznego tisk@reptisk.cz. Sprzedawca
informację o rozpatrzeniu reklamacji przesyła Kupującego na jego adres
elektroniczny.
8.4. W przypadku gdy sprzedaż towaru odbywa się w Republice Czeskiej lub gdy
sprzedaż towaru jest związana z działalnością gospodarczą Sprzedawcy w
Republice Czeskiej, Kupujący, który jest konsumentem, ma prawo do
pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z Umowy
kupna-sprzedaży. Organem właściwym do przeprowadzenia takiego pozasądowego
arbitrażu jest Czeska Inspekcja Handlowa [Česká obchodní inspekce]
z siedzibą przy ul. Štěpánská 796/44, 110 00 Nové Město, Praga 1, nr
identyfikacyjny: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs. Do rozstrzygania sporów
pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym z tytułu Umowy kupna-sprzedaży można
wykorzystać platformę rozstrzygania sporów on-line znajdującą się po
adresemhttp://ec.europa.eu/consumers/odr.
8.5. Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska [Evropské
spotřebitelské centrum Česká republika] z siedzibą przy ul. Štěpánská
796 /44, 110 00 Nové Město, Praga 1, adres internetowy:http://www.evropskyspotrebitel.czjest
punktem kontaktowym na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu
rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr
2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego
systemu rozstrzygania sporów konsumenckich)
8.6. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towaru na podstawie stosownego
upoważnienia [czes. živnostenské oprávnění]. Kontrolę prowadzonej
działalności przeprowadza w ramach swoich kompetencji właściwy urząd ds.
działalności gospodarczej [czes. živnostenský úřad]. Nadzór nad obszarem
ochrony danych osobowych sprawuje Urząd ds. Ochrony Danych Osobowych [czes.
Úřad pro ochranu osobních údajů]. Czeski Urząd Inspekcji Handlowej
nadzoruje między innymi przestrzeganie ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie
konsumentów, z późniejszymi zmianami.
8.7. Kupujący niniejszym przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu §
1765 § 2 czeskiego kodeksu cywilnego.
9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
9.1. Ochronę danych osobowych Kupującego będącego osobą fizyczną,
zapewnia Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
9.2. Zgodnie z art. 4 ust. 7 RODO, administrator danych to osoba fizyczna
lub prawna, która samodzielnie lub wspólnie z innymi określa cele i sposoby
przetwarzania danych osobowych. W przypadku REP Tisk spol. s.r.o.,
administratorem danych jest REP Tisk spol. s.r.o. , z siedzibą ul. Slezská
1304/1a, 790 01 Jeseník, numer identyfikacyjny: 19010672, zarejestrowana w
czeskim rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Krajski w Ostrawie,
dział C, pozycja 693 (zw. dalej „Administratorem“).
9.3. Więcej szczegółów na temat przetwarzania danych osobowych można
znaleźć na stronie poświęconej ochronie danych.
10. DORĘCZANIE KORESPONDENCJI
10.1. Niniejszym Kupujący wyraża zgodę na doręczenie korespondencji na adres e-mail Kupującego.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Jeśli stosunek ustanowiony na podstawie Umowy kupna-sprzedaży
zawiera elementy międzynarodowe (zagraniczne), strony zgadzają się, by
stosunek ten podlegał czeskiemu porządkowi prawnemu.
11.2. Dokonując wyboru prawa zgodnie z art. 11.1 Warunków handlowych,
konsument nie zostaje pozbawiony ochrony zapewnianej przez przepisy porządku
prawnego, których nie można wyłączyć umownie i które w innym razie
miałyby zastosowanie przy braku wyboru prawa zgodnie z art. 6 ust.
1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia
17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych
(Rzym I).
11.3. Wszelkie prawa do naszej strony internetowej, w szczególności zaś
prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafik,
znaków towarowych, logo oraz innych treści i elementów, należą do
Sprzedawcy. Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub inne wykorzystywanie
strony internetowej oraz jakiejkolwiek jej części bez zgody Sprzedawcy.
11.4. Jeśli któryś z przepisów Warunków handlowych jest nieaktualny lub
nieskuteczny albo też takim się stanie, to zamiast nieaktualnych przepisów
wprowadzane są przepisy, których sens jest najbardziej zbliżony do przepisu
nieaktualnego. Nieaktualność lub nieskuteczność jednego przepisu nie ma
wpływu na obowiązywanie pozostałych przepisów.
11.5. Umowa kupna-sprzedaży łącznie z Warunkami handlowymi jest
archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest
dostępna.
11.6. Dane kontaktowe Sprzedawcy: adres korespondencyjny – REP Tisk spol.
s.r.o., Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, adres poczty elektronicznej tisk@reptisk.cz, telefon
581 114 411.
Jesenik dnia 20. 9. 2018 r.