WARUNKI HANDLOWE

firma handlowa REP Tisk spol. s r.o., z siedzibą ul. Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, numer identyfikacyjny: 190 10 672, firma wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przy Sądzie Krajskim w Ostrawie pod sygn. akt 693 (zwana dalej „Sprzedawcą“), w zakresie sprzedaży fotokalendarzy, fotoksiążek, produktów promocyjnych dla firm i innego towaru za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem www.reptisk.cz (zw. dalej „stroną internetową“). Dane kontaktowe: REP Tisk spol. s r.o. z siedzibą w Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník Nr identyfikacyjny [REGON]: 190 10 672 tel. 581 114 410 e-mail: tisk@reptisk.cz

1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1.1. Niniejsze warunki handlowe (zwane dalej „Warunkami handlowymi“) regulują, stosownie do przepisów § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Sb. [odp. pol. Dz.U.], kodeks cywilny z późniejszymi zmianami (zw. dalej „kodeksem cywilnym“), wzajemne prawa i obowiązki stron powstałe w związku z umową kupna-sprzedaży lub na podstawie umowy kupna-sprzedaży (zwanej dalej „Umową kupna-sprzedaży“) zawartej pomiędzy Sprzedawcą a inną osobą fizyczną lub prawną (zwaną dalej „Kupującym“) za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedawcy. Sklep internetowy jest prowadzony przez Sprzedawcę na stronie internetowej za pomocą interfejsu internetowego (zwanego dalej „Interfejsem sklepu internetowego“).
1.2. Warunki handlowe mają zastosowanie w przypadku, gdy osoba która zamierza nabyć od Sprzedawcy towar, jest przedsiębiorcą lub konsumentem.
1.3. Przepisy odmienne od Warunków handlowych mogą zostać uzgodnione w Umowie kupna-sprzedaży. Odmienne przepisy zawarte w Umowie kupna-sprzedaży mają pierwszeństwo przed przepisami Warunków handlowych.
1.4. Przepisy Warunków handlowych stanowią integralny element Umowy kupna-sprzedaży. Umowa kupna-sprzedaży i Warunki handlowe zostały sporządzone w języku polskim. Umowę kupna-sprzedaży można zawrzeć w języku polskim.
1.5. Treść Warunków handlowych Sprzedawca może zmieniać i uzupełniać. Przepis ten nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe przez czas obowiązywania poprzedniej wersji warunków handlowych. Sprzedawca powiadomi o każdej zmianie Warunków handlowych poprzez jej opublikowanie na Stronie internetowej lub w inny odpowiedni sposób na co najmniej 14 dni przed proponowaną datą wejścia w życie zmiany, przy czym Kupujący (jeżeli dana zmiana Warunków handlowych dotyczy jego Umowy kupna-sprzedaży) ma prawo do tego, by odrzucić takie zmiany Warunków handlowych przed ich wejściem w życie i z tego powodu wypowiedzieć umowę. Jeżeli Kupujący nie powiadomi w formie pisemnej o braku zgody na proponowaną zmianę przed datą wejścia w życie tejże, przyjmuje się, że zaakceptował on proponowaną zmianę.

2. KONTO UŻYTKOWNIKA

2.1. Na podstawie rejestracji Kupującego dokonanej na stronie internetowej, Kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Kupujący może zamówić towar ze swojego interfejsu użytkownika (zwanego dalej „kontem użytkownika“). Kupujący może również zamówić towar bez rejestracji bezpośrednio z poziomu interfejsu sklepu internetowego.
2.2. Podczas rejestracji na stronie internetowej oraz przy zamawianiu towaru Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i prawdziwych informacji. W przypadku ich zmiany, Kupujący ma obowiązek, by aktualizować dane podane na koncie użytkownika. Informacje podane przez Kupującego na koncie użytkownika oraz podczas zamawiania towaru są traktowane przez Sprzedawcę jako prawidłowe, kompletne i aktualne.
2.3. Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności w zakresie informacji niezbędnych dla uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika.
2.4. Kupujący nie ma prawa do tego, by udostępniać swoje konto użytkownika dla potrzeb osób trzecich.
2.5. Sprzedawca może usunąć konto użytkownika, zwłaszcza w przypadku gdy Kupujący nie korzysta z niego przez czas dłuższy niż 18 miesięcy czy w przypadku gdy Kupujący naruszy swoje obowiązki wynikające z Umowy kupna-sprzedaży (w tym z niniejszych Warunków handlowych).

3. ZAWARCIE UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY

3.1. Wszystkie prezentowane opisy towaru umieszczone w interfejsie internetowym sklepu mają charakter informacyjny i Sprzedawca nie ma obowiązku zawierania Umowy kupna-sprzedaży dotyczącej tych towarów. Przepisy art. 1732 § 2 kodeksu cywilnego nie mają zastosowania.
3.2. Interfejs internetowy sklepu zawiera informacje o towarze, w tym o cenach poszczególnych produktów oraz o kosztach zwrotu towaru, jeśli towar z uwagi na swój charakter nie może zostać zwrócony w sposób standardowy pocztą. Ceny towaru podano przy uwzględnieniu podatku VAT i wszystkimi powiązanych opłat. Ceny towaru obowiązują tak długo, jak długo są one wyświetlane w ramach interfejsu internetowego sklepu. Przepis ten nie ogranicza możliwości zawarcia przez Sprzedawcę Umowy kupna-sprzedaży na podstawie indywidualnie uzgodnionych warunków.
3.3. W przypadku podania ceny, która ma oczywiste znamiona błędu pisarskiego lub liczbowego, cena ta nie jest wiążąca i umowa nie zostaje zawarta.
3.4. Interfejs internetowy sklepu zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem oraz dostawą towaru. Określone w interfejsie internetowym sklepu informacje na temat kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towaru obowiązują jedynie w przypadku gdy towar jest dostarczany na terenie Polski.
3.5. Aby zamówić towar, Kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie internetowym sklepu. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o:
3.5.1. zamawianym towarze (zamawiany towar Kupujący „umieszcza” w elektronicznym koszyku internetowego interfejsu sklepu),
3.5.2. sposobie płatności za kupowany towar, szczegóły dotyczące wymaganego sposobu dostawy zamówionego towaru oraz
3.5.3. informacje o kosztach związanych z dostawą towaru (zwanych dalej łącznie „Zamówieniem“).
3.6. Przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy, Kupujący ma prawo sprawdzić i zmienić dane wprowadzone do Zamówienia, co obejmuje możliwość ustalenie i poprawienia przez Kupującego błędów powstałych podczas wprowadzania informacji w ramach Zamówienia. Kupujący przesyła Zamówienie do Sprzedawcy klikając przycisk „Zamów i zapłać“. Dane podane w Zamówieniu są traktowane przez Sprzedawcę jako prawidłowe. Sprzedawca potwierdza Kupującemu otrzymanie Zamówienia niezwłocznie po zaistnieniu tego faktu – za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Kupującego podany w koncie użytkownika lub w zamówieniu (zw. dalej „adresem e-mail Kupującego“).
3.7. W zależności od charakteru Zamówienia (ilość towaru, wysokość ceny zakupu, szacunkowe koszty wysyłki), Sprzedawca ma zawsze prawo zażądać od Kupującego dodatkowego potwierdzenia złożenia Zamówienia (np. w formie pisemnej lub telefonicznie).
3.8. Stosunek umowny pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym powstaje z chwilą doręczenia przyjęcia Zamówienia (akceptacji), które jest wysyłane przez Sprzedawcę do Kupującego pocztą elektroniczną, na adres poczty elektronicznej Kupującego podany w Zamówieniu, chyba że Sprzedawca najpóźniej w ciągu pięciu dni roboczych poinformuje Kupującego, że nie jest w stanie zrealizować Zamówienia, w szczególności z uwagi na zdolności produkcyjne i wydajność. W opisanej powyżej sytuacji Zamówienie uważa się za odrzucone.
3.9. Sprzedawca wyda Kupującemu potwierdzenie zawartej umowy w stosownym terminie po jej zawarciu, przy czym nie później niż w chwili dostawy towaru.
3.10. Kupujący wyraża zgodę na wykorzystanie podczas zawierania Umowy kupna-sprzedaży środków komunikacji zdalnej. Koszty poniesione przez Kupującego przy korzystaniu ze środków komunikacji zdalnej w związku z zawarciem Umowy kupna-sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty połączeń telefonicznych) ponosi sam Kupujący, przy czym koszty te nie odbiegają w żaden sposób od stawki podstawowej.
3.11. Kupujący wyraża zgodę na to, by Sprzedawca dla potrzeb komunikacji z nim korzystał z automatycznego systemu telekomunikacyjnego lub faksu. W związku z tą procedurą Kupujący nie ponosi żadnych kosztów.
3.12. Składając Zamówienie zgodnie z niniejszym artykułem Warunków handlowych, Kupujący oświadcza, że realizacja danego Zamówienia nie będzie naruszać praw autorskich ani też innych praw osób trzecich, tj. że Kupujący posiada wszelkie niezbędne prawa do dostarczonych materiałów oraz zgodę osób fotografowanych lub właścicieli sfotografowanych przedmiotów. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za skutki naruszenia ww. praw, jak również za wszelkie szkody oraz krzywdy, które Sprzedawca poniesie wskutek naruszenia praw osób trzecich.
3.13. Kupujący wysyłając Zamówienie udziela Sprzedawcy prawa do wykorzystania dostarczonych materiałów (zdjęć, grafik itp.) w celu realizacji umowy, czyli przygotowania towaru. W tych samych celach Sprzedawca jest uprawniony do zmodyfikowania materiałów, tak aby Zamówienie mogło zostać zrealizowane.
3.14. Sprzedawca po dostarczeniu towaru nie będzie przechowywał ani wysyłał Kupującemu żadnych danych cyfrowych, zapisów czy innych elementów.
3.15. Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia wszystkich przesłanych danych i grafik pod kątem tego, czy spełniają one wymagania dotyczące wykonania towaru. Termin dostawy towaru zaczyna być liczony dopiero po dostarczeniu przez Kupującego wolnych od wad materiałów. Za ewentualne błędy lub wady (w szczególności literówki w tekście lub niskiej jakości zdjęcia) odpowiada wyłącznie Kupujący, Sprzedawca nie jest przy tym zobowiązany do sprawdzania dostarczonych danych i grafik ani też do informowania Kupującego o wykrytych błędach czy wadach.
3.16. Sprzedawca informuje Kupującego, że towar (w szczególności drukowane materiały) może wykazywać niewielkie różnice kolorystyczne lub graficzne wynikające ze specjalnych krojów pisma, odstępów między wierszami lub parametrów technicznych, które muszą zawierać przesyłane dane bądź grafiki. Takich odchyleń nie uważa się za wadę.

4. CENA TOWARU I WARUNKI PŁATNOŚCI

4.1. Kwotę ceny towaru oraz wszelkich kosztów związanych z dostarczeniem towaru na podstawie Umowy kupn-sprzedaży Kupujący może zapłacić Sprzedawcy w następujący sposób:
4.1.1. w gotówce w siedzibie Sprzedawcy;
4.1.2. za pobraniem w miejscu wskazanym przez Kupującego w Zamówieniu;
4.1.3. przelewem bankowym eliksir na rachunek Sprzedawcy;
4.1.4. bezgotówkowo poprzez płatność akceptowaną kartą płatniczą;
4.1.5. jeśli strony uzgodnią to jednoznacznie między sobą, Sprzedawca może również umożliwić płatność za zakup przelewem na rachunek Sprzedawcy w oparciu o fakturę. O ile nie uzgodniono inaczej, faktura jest płatna w ciągu 14 dni.
4.2. Wraz z ceną sprzedaży, Kupujący ma obowiązek zapłacić Sprzedawcy także określone koszty związane z pakowaniem i dostawą towaru. O ile nie określono jednoznacznie inaczej, cena sprzedaży obejmuje także koszty związane z dostawą towaru.
4.3. Sprzedawca ma prawo zażądać od Kupującego wpłaty zadatku, nawet w wysokości pełnej ceny sprzedaży.
4.4. W przypadku płatności przelewem na rachunek Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany podać określony symbol zmienny płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej, zobowiązanie Kupującego do zapłacenia ceny sprzedaży zostaje zrealizowane z chwilą zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku Sprzedawcy.
4.5. Ewentualne rabaty cenowe zaoferowane Kupującemu przez Sprzedawcę nie sumują się.
4.6. Jeżeli jest to zwyczajowo przyjęte w stosunkach handlowych lub jeśli wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Sprzedawca wystawi Kupującemu dokument podatkowy – fakturę – z tytułu płatności dokonanych na podstawie Umowy kupna-sprzedaży. Sprzedawca jest płatnikiem podatku od towarów i usług. Dokument podatkowy – faktura – wystawiany jest przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego po uiszczeniu kwoty ceny towaru i wysyłany w formie elektronicznej na podany w Zamówieniu adres elektroniczny Kupującego.
4.7. Zgodnie z ustawą o ewidencji sprzedaży, Sprzedawca ma obowiązek wydać Kupującemu paragon. Jednocześnie jest on zobowiązany do zarejestrowania otrzymanej wpłaty u organu podatkowego w formie on-line; w przypadku awarii technicznej najpóźniej w ciągu 48 godzin.
4.8. Dla sytuacji gdy Kupujący jest przedsiębiorcą, strony ustaliły, że w przypadku zalegania przez Kupującego z jakąkolwiek płatnością lub jej częścią na rzecz Sprzedawcy:
4.8.1. Sprzedawca jest uprawniony zażądać od Kupującego zapłaty kary umownej w wysokości 0,1% całkowitej ceny zamówionego towaru za każdy dzień zwłoki do dnia zapłaty włącznie;
4.8.2. Sprzedawca wysyła e-mailem Kupującemu 3 upomnienia dotyczące braku zapłaty. Przy trzecim wysłanym upomnieniu Sprzedawca ma prawo zażądać od Kupującego zapłaty kary umownej w wysokości 300 CZK; kara umowna jest płatna w terminie 15 dni od otrzymania wezwania do zapłaty. Zapłata kary umownej nie wyklucza prawa do dochodzenia roszczeń odszkodowawczych.

5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY

5.1. Ta część warunków dotyczy wyłącznie Kupujących będących konsumentami, tj. zawierających umowę poza ramami swojej działalności gospodarczej lub zarobkowej. Kupujący będący przedsiębiorcami nie mają prawa do odstąpienia od umowy na podstawie niniejszej części warunków.
5.2. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że towar nie jest dostępny na magazynie, jest on wykonywany na zamówienie w oparciu o konkretne Zamówienie Kupującego. Ponadto Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z przepisami § 1837 kodeksu cywilnego, od umowy o dostawę towaru wytworzonego na podstawie Zamówienia Kupującego lub towaru dostosowanego do jego indywidualnych potrzeb nie można odstąpić.
5.3. O ile nie jest to przypadek, o którym mowa w art. 5.1 Warunków handlowych lub inny przypadek wykluczający odstąpienie od Umowy kupna-sprzedaży, Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy kupna-sprzedaży w ciągu czternastu (14) dni od otrzymania towaru, zgodnie z przepisem § 1829 ust. 1 kodeksu cywilnego, w sytuacji gdy przedmiotem Umowy kupna-sprzedaży jest kilka rodzajów towaru lub dostawa kilku partii, termin zaczyna być liczony od daty otrzymania ostatniej dostawy towaru. Odstąpienie od Umowy kupna-sprzedaży musi zostać przesłane do Sprzedawcy w terminie, który określa poprzednie zdanie. Kupujący może odstąpić od umowy na mocy każdego jednoznacznego oświadczenia złożonego w tym zakresie Sprzedawcy. Kupujący oświadczenie o odstąpieniu od Umowy kupna-sprzedaży może wysłać m.in. na adres siedziby Sprzedawcy lub na adres e-mail Sprzedawcy. W celu odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży Kupujący może skorzystać z formularza stanowiącego załącznik do niniejszych Warunków handlowych.
5.4. W przypadku odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży zgodnie z art. 5.2 Warunków handlowych, Umowa kupna-sprzedaży zostaje anulowana od początku. Towar musi zostać zwrócony przez Kupującego do Sprzedawcy w terminie czternastu (14) dni od dnia doręczenia Sprzedawcy odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży. Jeśli Kupujący odstąpi od Umowy kupna-sprzedaży, Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy, nawet jeżeli towar ze względu na swój charakter nie może zostać zwrócony w sposób standardowy pocztą.
5.5. W przypadku odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży zgodnie z art. 5.2 Warunków sprzedaży, Sprzedawca zwraca otrzymane od Kupującego pieniądze w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia Kupującego od Umowy kupna-sprzedaży w taki sam sposób, w jaki Sprzedawca otrzymał je od Kupującego, lub w sposób uzgodniony pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym. Sprzedawca ma również prawo do zwrotu środków przekazanych przez Kupującego już przy zwrocie towaru przez Kupującego lub w inny sposób, pod warunkiem, że Kupujący wyrazi na to zgodę i Kupujący nie poniesie w związku z tym dodatkowych kosztów. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy kupna-sprzedaży, Sprzedawca nie ma obowiązku zwracać Kupującemu otrzymanych środków pieniężnych do czasu zwrócenia przez Kupującego towaru Sprzedawcy lub do czasu dowiedzenia przez Kupującego, że wysłał towar do Sprzedawcy.
5.6. Jeśli wartość towaru uległa obniżeniu wskutek tego że Kupujący postępował z towarem w sposób inny niż konieczny do zapoznania się przez niego z charakterem, cechami lub funkcjonalnością towaru, Sprzedawcy przysługuje prawo do zwrotu kosztów za uszkodzenie towaru. W takim przypadku Sprzedawca jest uprawniony do jednostronnej kompensaty kosztu szkody w odniesieniu do należności związanej ze zwrotem środków za zwracany towar.
5.7. Jeżeli Kupujący wraz z towarem otrzymuje upominek, umowa darowizny pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym jest zawierana z zastrzeżeniem, że w przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy kupna-sprzedaży, umowa darowizny w odniesieniu do przedmiotowego upominku przestaje obowiązywać, a Kupujący jest zobowiązany do tego, by wraz z towarem zwrócić Sprzedawcy także upominek.
5.8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży, w przypadku gdy zamówiony towar nie znajduje się na stanie magazynowym ani nie zostanie przyjęty na magazyn w ciągu 14 dni od zawarcia Umowy kupna-sprzedaży.

6. TRANSPORT I DOSTAWA TOWARU

6.1. Terminy produkcji podane na stronie internetowej mają charakter informacyjny i mogą zostać wydłużone maksymalnie o tydzień, zwłaszcza z uwagi na charakter towaru i możliwości Sprzedawcy.
6.2. Jeżeli sposób dostawy uzgodniono na podstawie specjalnego życzenia Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z danym sposobem transportu.
6.3. Jeżeli Sprzedawca zgodnie z Umową kupna-sprzedaży ma obowiązek dostarczenia towaru na miejsce określone przez Kupującego w Zamówieniu, to Kupujący ma obowiązek odebrać towar z chwilą jego dostawy.
6.4. W przypadku gdy z powodów leżących po stronie Kupującego towar musi być dostarczany powtórnie lub w sposób inny, niż podano w Zamówieniu, Kupujący ma obowiązek zapłacenia kosztów związanych z powtórnym doręczeniem towaru, ewent. kosztów związanych z innym sposobem doręczania.
6.5. Jeżeli Kupujący jest konsumentem, Sprzedawca zaleca mu, aby po otrzymaniu towaru od przewoźnika sprawdził, czy opakowanie towaru jest nienaruszone, zaś w przypadku stwierdzenia wad, by niezwłocznie powiadomił o tym fakcie przewoźnika. W razie stwierdzenia naruszenia opakowania, Kupujący może nie przyjąć przesyłki od przewoźnika.
6.6. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, to ma on obowiązek sprawdzić stan przesyłki przy odbiorze. W przypadku uszkodzenia przesyłki lub innej widocznej wady może odmówić przyjęcia przesyłki lub sporządzić z przewoźnikiem protokół odbioru towaru z zastrzeżeniem. Wady ukryte Kupujący jest zobowiązany zgłosić niezwłocznie po ich wykryciu. Kupujący – przedsiębiorca, jest również zobowiązany do tego, by po otrzymaniu od przewoźnika przesyłki porównać jej zawartość z listem przewozowym. W przypadku gdy dostarczony towar nie odpowiada Zamówieniu, Kupujący – przedsiębiorca powiadamia o tym fakcie Sprzedawcę (istnieje możliwość powiadomienia e-mailem), przesyła przy tym zdjęcia dokumentujące wadę i oczekuje na instrukcje Sprzedawcy co do dalszych procedur reklamacyjnych.
6.7. Inne prawa i obowiązki stron w zakresie przewozu towaru mogą być regulowane przez specjalne warunki dostawy Sprzedawcy, o ile zostały przez niego wydane.
6.8. Żaden z terminów dostawy określonych przez Sprzedawcę w Umowie kupna-sprzedaży lub w ramach innej formy komunikacji z Kupującym nie jest terminem ustalonym. Ustalony termin musi być wyraźnie określony jako taki przez Sprzedawcę i uzgodniony z Kupującym.
6.9. Sprzedawca odpowiada jedynie za terminową wysyłkę towaru (z uwzględnieniem art. 6.1 Warunków handlowych), nie zaś za terminową dostawę przez przewoźnika.

7. PRAWA Z TYTUŁU WADLIWEJ REALIZACJI ZAMÓWIENIA

7.1. Prawa i obowiązki Stron umowy w zakresie praw wynikających z wadliwej realizacji Zamówienia regulują odpowiednie ogólnie obowiązujące przepisy (w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, a w przypadku konsumenta przepisy ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami).
7.2. Sprzedawca gwarantuje Kupującemu, że towar w momencie odbioru jest wolny od wad. Jeżeli Kupujący jest konsumentem, Sprzedawca gwarantuje Kupującemu w szczególności że towar:
7.2.1. odpowiada uzgodnionemu opisowi, typowi i ilości, jak również jakości, funkcjonalności, kompatybilności, interoperacyjności i innym uzgodnionym cechom,
7.2.2. nadaje się do celu, do którego Kupujący go potrzebuje i na który Sprzedawca wyraził zgodę,
7.2.3. jest dostarczany z uzgodnionymi akcesoriami i instrukcją obsługi, w tym instrukcją montażu bądź instalacji.
7.3. Sprzedawca gwarantuje Kupującemu będącemu konsumentem, że oprócz uzgodnionych właściwości:
7.3.1. towar nadaje się do celu, do którego produkt tego rodzaju jest standardowo używany, także przy uwzględnieniu praw osób trzecich, przepisów prawa, norm technicznych lub kodeksów postępowania w danej branży, jeśli brak jest norm technicznych,
7.3.2. towar odpowiada pod względem ilości, jakości i innych cech, w tym trwałości, funkcjonalności, kompatybilności i bezpieczeństwa, standardowym cechom produktu tego samego rodzaju, których Kupujący może racjonalnie oczekiwać, także przy uwzględnieniu publicznych deklaracji Sprzedawcy lub innego podmiotu w ramach tego samego łańcucha umownego, złożonych w szczególności poprzez reklamę lub oznakowanie,
7.3.3. produkt jest dostarczany wraz z akcesoriami, w tym z opakowaniem, instrukcją montażu i innymi instrukcjami użytkowania, których Kupujący może racjonalnie oczekiwać; oraz
7.3.4. produkt odpowiada pod względem jakości lub wykonania próbce bądź wzorowi dostarczonemu Kupującemu przez Sprzedawcę przed zawarciem umowy.
7.4. Kupujący jest zobowiązany dostarczyć Sprzedawcy dokumenty – dane do druku, które są zgodne z normą ISO12647 (więcej tutaj: https://www.reptisk.cz/…ve-podklady/). Jeżeli Kupujący tego nie uczyni, to przyjmuje on do wiadomości, że Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady wynikające z dostarczenia dokumentów niezgodnych z normą – danych do druku oraz że dokumenty niezgodne z normą mogą powodować w szczególności odchylenia kolorystyczne i jakościowe.
7.5. Przepisy podane w art. 7.2 i 7.3 Warunków handlowych nie mają zastosowania w przypadku towaru sprzedawanego po niższej cenie w odniesieniu do wady, dla której uzgodniono niższą cenę, w odniesieniu do zużycia towaru spowodowanego jego normalnym użytkowaniem, w przypadku towaru używanego, w odniesieniu do wady odpowiadającej stopniowi zużycia lub eksploatacji, jaki towar miał w chwili odbioru przez Kupującego, lub jeżeli wynika to z właściwości towaru.
7.6. Jeżeli Kupujący jest konsumentem, w sytuacji gdy wada ujawni się przed upływem roku od otrzymania towaru, towar uważa się za wadliwy w chwili otrzymania, chyba że wyklucza to charakter produktu lub wady. Podany termin nie biegnie przez czas, w którym Kupujący nie może korzystać z towaru, o ile w sposób uzasadniony reklamował wadę. Kupujący – konsument może reklamować wadę, która ujawni się w produkcie w ciągu dwóch lat od jego otrzymania.
7.7. Kupującemu nie przysługują prawa z tytułu wadliwej realizacji Zamówienia, jeżeli to on spowodował wadę.
7.8. Kupujący roszczenia z tytułu wadliwej realizacji Zamówienia zgłasza na adres zakładu Sprzedawcy, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji w odniesieniu do asortymentu sprzedawanego towaru, ewentualnie także w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności Sprzedawcy.
7.9. Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty pozostałej ceny sprzedaży ani jakiejkolwiek jej części, dopóki Sprzedawca nie wypełni swoich zobowiązań wynikających z tytułu wadliwej realizacji.
7.10. Pozostałe prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzial­nością Sprzedawcy za wady mogą być regulowane przez regulamin reklamacyjny Sprzedawcy, który Sprzedawca wydał zarówno dla kupujących – konsumentów, jak i kupujących – przedsiębiorców.

8. INNE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON UMOWY

8.1. Kupujący nabywa prawo własności do towaru poprzez zapłatę jego pełnej ceny.
8.2. Sprzedawca nie podlega w stosunku do Kupującego żadnym kodeksom postępowania w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e kodeksu cywilnego.
8.3. Reklamacje konsumenckie rozpatrywane są przez Sprzedawcę za pośrednictwem adresu elektronicznego tisk@reptisk.cz. Sprzedawca informację o rozpatrzeniu reklamacji przesyła Kupującego na jego adres elektroniczny.
8.4. W przypadku gdy sprzedaż towaru odbywa się w Republice Czeskiej lub gdy sprzedaż towaru jest związana z działalnością gospodarczą Sprzedawcy w Republice Czeskiej, Kupujący, który jest konsumentem, ma prawo do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z Umowy kupna-sprzedaży. Organem właściwym do przeprowadzenia takiego pozasądowego arbitrażu jest Czeska Inspekcja Handlowa [Česká obchodní inspekce] z siedzibą przy ul. Štěpánská 796/44, 110 00 Nové Město, Praga 1, nr identyfikacyjny: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs. Do rozstrzygania sporów pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym z tytułu Umowy kupna-sprzedaży można wykorzystać plat­formę rozstrzygania sporów on-line znajdującą się po adresemhttp://ec­.europa.eu/con­sumers/odr.
8.5. Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska [Evropské spotřebitelské centrum Česká republika] z siedzibą przy ul. Štěpánská 796 /44, 110 00 Nové Město, Praga 1, adres internetowy:http://www.evropskyspotrebitel.czjest punktem kontaktowym na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich)
8.6. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towaru na podstawie stosownego upoważnienia [czes. živnostenské oprávnění]. Kontrolę prowadzonej działalności przeprowadza w ramach swoich kompetencji właściwy urząd ds. działalności gospodarczej [czes. živnostenský úřad]. Nadzór nad obszarem ochrony danych osobowych sprawuje Urząd ds. Ochrony Danych Osobowych [czes. Úřad pro ochranu osobních údajů]. Czeski Urząd Inspekcji Handlowej nadzoruje między innymi przestrzeganie ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.
8.7. Kupujący niniejszym przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 § 2 czeskiego kodeksu cywilnego.

9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

9.1. Ochronę danych osobowych Kupującego będącego osobą fizyczną, zapewnia Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
9.2. Zgodnie z art. 4 ust. 7 RODO, administrator danych to osoba fizyczna lub prawna, która samodzielnie lub wspólnie z innymi określa cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. W przypadku REP Tisk spol. s.r.o., administratorem danych jest REP Tisk spol. s.r.o. , z siedzibą ul. Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, numer identyfikacyjny: 19010672, zarejestrowana w czeskim rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Krajski w Ostrawie, dział C, pozycja 693 (zw. dalej „Administratorem“).
9.3. Więcej szczegółów na temat przetwarzania danych osobowych można znaleźć na stronie poświęconej ochronie danych.

10. DORĘCZANIE KORESPONDENCJI

10.1. Niniejszym Kupujący wyraża zgodę na doręczenie korespondencji na adres e-mail Kupującego.

11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

11.1. Jeśli stosunek ustanowiony na podstawie Umowy kupna-sprzedaży zawiera elementy międzynarodowe (zagraniczne), strony zgadzają się, by stosunek ten podlegał czeskiemu porządkowi prawnemu.
11.2. Dokonując wyboru prawa zgodnie z art. 11.1 Warunków handlowych, konsument nie zostaje pozbawiony ochrony zapewnianej przez przepisy porządku prawnego, których nie można wyłączyć umownie i które w innym razie miałyby zastosowanie przy braku wyboru prawa zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).
11.3. Wszelkie prawa do naszej strony internetowej, w szczególności zaś prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafik, znaków towarowych, logo oraz innych treści i elementów, należą do Sprzedawcy. Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub inne wykorzystywanie strony internetowej oraz jakiejkolwiek jej części bez zgody Sprzedawcy.
11.4. Jeśli któryś z przepisów Warunków handlowych jest nieaktualny lub nieskuteczny albo też takim się stanie, to zamiast nieaktualnych przepisów wprowadzane są przepisy, których sens jest najbardziej zbliżony do przepisu nieaktualnego. Nieaktualność lub nieskuteczność jednego przepisu nie ma wpływu na obowiązywanie pozostałych przepisów.
11.5. Umowa kupna-sprzedaży łącznie z Warunkami handlowymi jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
11.6. Dane kontaktowe Sprzedawcy: adres korespondencyjny – REP Tisk spol. s.r.o., Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, adres poczty elektronicznej tisk@reptisk.cz, telefon 581 114 411.

Jesenik dnia 20. 9. 2018 r.